Wartość całego rynku wędlin w zakupach gospodarstw domowych w Polsce w 2015 roku wyniosła ponad 14 mld zł. Produkty pod markami Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły do blisko 7,5 miliona gospodarstw domowych, czyli do 55 proc. polskich domów. To więcej o ok. milion gospodarstw w stosunku do poprzedniego roku.
Najdynamiczniej rosnącym segmentem w wędlinach, który jako jedyny przyciągnął nowych nabywców rok do roku, są kabanosy. Co ciekawe, te produkowane przez ZM Kania notują relatywnie szybszy wzrost liczby nabywców niż cały segment kabanosów. W 2015 roku trafiły do ponad 3,2 miliona gospodarstw domowych, a ich sprzedaż wzrosła o ponad 10% rok do roku – wynika Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Produkty pszczyńskiego producenta zwiększyły jednak liczbę nabywców także w innych segmentach, chociaż te nie zyskały nowych nabywców. – Świadczy to o coraz większym zainteresowaniu naszą marką i rosnącej jej sile – zauważa Dominika Rąba z zarządu ZM Henryk Kania. I dodaje: – Wzrastająca sprzedaż naszych wędlin pokazuje także, że z powodzeniem trafiamy w gusta smakowe konsumentów oraz że podoba im się przyjęta przez nas koncepcja marketingowa.
ZM Henryk Kania to wiodący producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w 1990 roku w regionie o XIX-wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat skupiał się przemysł mięsny. Zakłady Henryk Kania oferują szeroki wachlarz produktów z obszaru marek własnych i prywatnych. Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.