Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych produktów FMCG wprowadzonych na rynek w okresie od 1 września 2014 do 1 września 2015 roku. Badanie przeprowadził instytut GfK Polonia. O tytuł Najlepszego Produktu ubiegało się 331 artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych. Ankietowani wybrali 174 produkty w ramach 58 kategorii.
Znak Najlepszy Produkt 2016 – Wybór Konsumentów® jest już powszechnie znany – można go zobaczyć na etykietach wielu produktów dostępnych w szerokiej dystrybucji. – Wyróżnienie to jest dla nas szczególnie cenne, ponieważ wyboru dokonali sami konsumenci. Oznacza to, że smakują im produkty naszej linii Maestro, a także że my, potrafimy tworzyć propozycje idealnie dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań – mówi Dominika Rąba, członek zarządu ZM Kania.
Kabanosy Maestro stanowią elitarną linię oryginalnych produktów, których rosnąca popularność bierze się ze świetnego składu ujętego w unikalne smaki: pikantnych papryczek piri piri, aromatycznego bekonu, soczystej żurawiny, klasycznej papryki, świeżych orzechów, kruchego mięsa drobiowego oraz wędzonej wieprzowiny.
ZM Henryk Kania to wiodący producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Oferują szeroki wachlarz produktów z obszaru marek własnych i prywatnych. Głównymi odbiorcami ich produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.